Czy warto wprowadzić darmową dostawę w sklepie internetowym?

Czy warto wprowadzić darmową dostawę w sklepie internetowym?

Czas oczekiwania na przesyłkę, metody jej dostarczenia oraz koszt, z jakim ta usługa się wiąże, często stają się kluczowymi czynnikami wpływającymi na decyzje zakupowe konsumentów. Wprowadzenie darmowej dostawy jest zabiegiem bardzo korzystnym i zachęcającym potencjalnych klientów do korzystania z usług Twojego przedsiębiorstwa, jednak będzie to równoważne z ponoszeniem przez Ciebie kolejnych kosztów. Jeśli zastanawiasz się, czy jest to działanie, które okaże się opłacalne lub jak skutecznie sprzedawać w internecie, zapoznaj się z poniższym artykułem.

Sprzedawanie w internecie

Sprzedaż internetowa, ze względu na dostępność, niewielkie koszty i sprawność działania jest chętnie wybieranym rozwiązaniem, szczególnie przez przedsiębiorstwa dopiero wchodzące na rynek. Warto jednak pamiętać, że wbrew obiegowej opinii, nie wszystko da się łatwo i z zyskiem sprzedać przez internet.

Ponadto, klienci korzystający z usług sklepów internetowych często wymagają podania informacji, które mają wpływ na ich zakupy i wybór usługodawcy. Nierzadko, jeszcze przed rozpoczęciem kompletowania zamówienia, klienci sprawdzają:

  • koszty dostawy, jakie będą musieli ponieść w związku z realizacją swojego zamówienia;
  • opcje metod dostawy;
  • widełki cenowe, które pozwalają na skorzystanie z opcji darmowej przesyłki.

Są to czynniki, które mogą powodować rezygnacje potencjalnych klientów z korzystania z Twoich usług.

Jak skutecznie sprzedawać w internecie

Jak się okazuje, darmowa dostawa jest czynnikiem wpływającym nie tylko na decyzje konsumentów. Według przeprowadzanych badań, ponad połowa sprzedawców uważa, że oferowanie darmowej przesyłki jest jednym z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych. Z jakich innych powodów tak wielu przedsiębiorców decyduje się na ponoszenie dodatkowych kosztów?

  1. Aby darmowa dostawa była opłacalna dla firmy, często wiąże się ona z wliczaniem kosztów za usługi kurierskie w ceny sprzedawanych produktów. Klient ma poczucie zaoszczędzenia pieniędzy, tak naprawdę opłacając swoją przesyłkę innymi kanałami.
  2. Mimo korzystnych i konkurencyjnych cen istnieje obawa, że klienci nie będą wybierać ofert, które wiążą się z dodatkowymi opłatami. Sprzyjają temu, m.in.: porównywarki cen, które od razu informują klienta, czy będzie mógł skorzystać z darmowej dostawy lub od jakiej kwoty jest ona realizowana.
  3. Stosowanie widełek cenowych, od których obowiązuje zniesienie cen dostawy, jest powodem, dla którego klienci, kompletując zamówienie, decydują się na wybranie większej ilości produktów. Świadomość opcji uzyskania „więcej za mniej”, wpływa na Twoją sprzedaż i pozwala generować większe zyski.

Sklep internetowy – promocje

Innym rozwiązaniem jest używanie darmowej dostawy jako ograniczonej czasowo oferty promocyjnej, związanej z wyborem konkretnej formy dostawy lub z wypadającym świętem. Dobrze rozpromowana oferta może być odbierana jako świetna okazja, która wygeneruje zwiększony ruch na stronie oraz spowoduje większą ilość zamówień produktów z Twojego sklepu.

redakcja serwisu

Powiązane artykuły

Torby bawełniane z logo – gdzie warto je wykorzystać?

Torby bawełniane z logo – gdzie warto je wykorzystać?

Wesele w plenerze – jak je zaplanować?

Wesele w plenerze – jak je zaplanować?

Z czego mogą wynikać różnice w cenach detektywów?

Z czego mogą wynikać różnice w cenach detektywów?

Czy masaż relaksacyjny może pomóc w redukcji stresu?

Czy masaż relaksacyjny może pomóc w redukcji stresu?

No Comment

Dodaj komentarz